29 april 2018

4-års dag med Klatremus

Da jeg var liten (mindre) elsket jeg Hakkebakkeskogen. Det var stor stas da jeg fikk spille Klatremus i barnehagens forestilling. Med eletrisk lekegitar og stol oppå kommode som treet jeg satt i var skuespillet en STOR suksess, ifølge undertegnede....
I dag er Klatremus like aktuell og nå med egen film er spesielt minstemann fortryllet. Det ble derfor bestemt ganske tidlig at det måtte bli Hakkebakkeskogbursdag.




 For å få en selskapsvri på invitasjonene fikk dyrene festhatter på.




På bordet ville jeg ha skogstema med naturfarget lin, syltekrukkene etter farmor, "blåbæærlyng" og kongler.




Det grønne ble kjøpt inn fra Kina mens blåbærene ble laget av pappkuler som jeg la en ring med pistol-lim rundt, før jeg malte dem i blålilla farge. Litt vanskelig å oppdrive ekte saker om våren, dessverre.




Ellers hadde vi lyseblå servietter og sugerør i blåe og grønne toner. Melkeflaskene har jeg kjøpt inn fra "Clas Ohlson" for noen år siden og funker kjempefint til hverdag og fest. <3


  

På bordkort og serviettholder gjentok jeg dyrene jeg brukte i invitasjonen.




I glassmonteret i stua dekorerte jeg med bamser, bøker og spill vi har av Hakkebakkeskogen.




Jeg kopierte opp figurene i boka, klippet dem ut og dekorerte med dem på vinduer og vegger.




Mammaen fungerte som rev og lillesøster som ekornhjelper.




En keramikkkule fikk ekstra ring og farge og ble til et kjempebær.


  

Gotteriposene måtte slås ut av hjemmelaget skinkepinjata med krokete pinne hentet i skogen for anledningen. Alltid en gøyal aktivitet.




Fødselsdagsgutten var selvfølgelig utkledd som hovedpersonen.

Bursdagen ble en koselig dag med gode minner for liten og stor. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar