28 november 2012

forvandlingen



Tenkte jeg skulle begynne med å vise dere prosjektet som har stjålet nesten all tid og krefter det siste året. Gleden av at det nå står så godt som ferdig er likevel større enn trøttheten som har sneket seg innpå den siste tiden.  Nå er det finishen og stylingen som gjenstår. Jeg har vært ekstremt streng med meg selv, mye mer enn jeg pleier å være….ingen pynting før alt annet er ferdig!!! Det har vært tøft å vente på listing, sparkling og forsinkede håndverkere. Men nå er tiden kommet, og jeg gleder meg til endelig å få lov til å gjøre det jeg liker best.

Det begynte med oppussing, men utviklet seg raskt til å bli et renoveringsprosjekt. Mannen i huset har vært opptatt av kvalitet i alt som ikke synes så godt, mens jeg har vært mest opptatt av det som skulle vises……Må innrømme at det tider har vært  sterk drakamp mellom disse interessene, men tror vi begge er godt fornøyde med den andres  «seiere». Ventilasjon, ekstra varme-og lydisolering verdsettes også av meg (nå…. ;P) Og mannen har måttet innrømme at peisen faktisk er vakker i sin enkleste form, og at den er et fantastisk møbel som er verd alle pengene…..kanskje.….
Vi gleder oss til nå å nyte og kose oss i det nye hjemmet…… og dere skal få innblikk i det som skjer der.


Her er bilder fra før og etter  





























3 kommentarer:

  1. Å harrligga London. Nå komme eg innom snart:)
    Klem fra Kjersti

    SvarSlett
  2. Så flinke dåkke har värt, det blei jo sååå bra! Eg beundre dåkke for å greia å se forbi det herliga interiöret som va og se potensialet i huset;-)Kan tenka meg det e ein deilig fölelse når alt e ferdig:-)

    SvarSlett
  3. Fantastisk fint!!! Du er megaflink Aslaug!!

    SvarSlett