27 januar 2013

Name it

Det har liksom manglet noe over senga til den minste frøkna i huset. Rommet har hun ikke flyttet helt inn på enda, så det har ikke hastet med at det skulle vært ferdig heller. Men her en dagen ramlet jeg over noen søte bokstaver i en barnebutikk, og da falt brikkene på plass. Hun måtte jo ha navnet sitt på veggen må skjønne...

Bokstavene var laget av ubehandlede MDF-plater, og gav rom for kreativ dekorering. Det første jeg tenkte var å male dem i forskjellige farger. Men etter en tur innom jenterommet fikk jeg en ny idé. Hva med å bruke de samme arkene jeg hadde brukt til bladene på trestammen jeg hadde malt der inne? Å gjenta elementer i et rom kan jo være med på å skape et helhetlig inntrykk. Som tenkt, så gjort. 
Her har dere prosessen i bilder. 

Først et utsnittbilde av frøken-treet. Bilder av ferdig rom kommer ved en senere anledning 




Her er bokstavene slik de ble kjøpt inn.




Tenkte at kantene kunne få samme farge som stammen på treet.



Så la jeg bokstavene oppå de utvalgte arkene, tegnet rundt og klippet ut.




Etterpå var det bare å lime arkene på med vanlig limstift.



Da var det bare å få dem opp på veggen. Vi har gipsvegger, så da ble småspiker valgt bort til fordel for limpistol.











1 kommentar: