31 august 2014

Navnefest

Denne helga var det navnefest for lillegutten i frøkenhuset. Dagen ble feiret med familie og venner, og kan karakteriseres som vellykket <3 
Her er noen glimt.



Kjolen er sydd av min tante og brodert av min mor. Brukt av de fleste av mine søskens barn og nå av mine. En fin måte å ha "mamma" med på dagen <3
 

Bordet var dekket med hvite hortensia, lyseblå t-lys og prikkete servietter.  Gårdsdyrene er kjøpt billig på Biltema og malt hvite ute på terrassen hjemme. Enkelt og greit.
 

 

Selv glassmonteret fikk seg nytt innhold for dagen :)


Må vel innrømme at jeg er litt over det å ha flagg og smellbong-bonger på kransekaka. Hvorfor ikke tenke litt nytt? 
 

 Denne gangen brukte jeg mest tid på kakebordet. Gøy å få prøve ut nye teknikker og kombinasjoner.


Det blir ofte mye søtt på slike bord, derfor utstyrte vi vårt med litt salt chips.
 

Her har frøkena lekt seg med sukkerpasta. Lett å forme og å få et fint resultat.





1 kommentar:

  1. Dette suns eg var herlig borddekking,så god idé med dyrene:)
    Selv om eg er ferdig med dåp(i mitt tilfelle),så tar eg med med idé'en med de begerene med chips/popcorn til vanlige bursdagsselskap!
    Fine kaker kan eg nok bare gi opp;)
    Charlotte

    SvarSlett