21 desember 2014

Jul i vårt hus

Da har jula inntatt stua. Jeg simpelthen elsker jul og gleder meg over å dele den med mine nærmeste. Her er noen bilder fra årets julehus.



De siste årene har det vært hvit jul hjemme hos oss. Det føles ganske avslappende. Jeg synes også vi kan ha pynten lenger fremme da. I år begynte jeg da måneden var ny. Så etterhvert blir det mer og mer som minner om feiring jo nærmere juleaften vi kommer. 


De selvbrettede stjernene er blitt et fast innslag. En koselig førjulsaktivitet. En venn av meg arrangerer til og med stjernebrette-kurs :)






På veggen er et bilde byttet ut med et hjortehode i pappmache, og over lampene en enkel bokstavgirlander. I speilet har frøkenas leke-elg fått plass. I de like rammene har jeg selvlagde trykk av en presang.




Kakemenn eller kake-elger er obligatorisk bakst hos oss.



I alle år har jeg brukt min egen adventskalender fra da jeg var liten. Det har vært så koselig å dra den frem da desember nærmet seg. At mamma laget den har gjort den enda mer verdifull og spesiell selvsagt. 
Nå er den ganske sliten. Den er blitt restaurert et par ganger. Hvis jeg skulle gjøre det nok en gang vil det ikke være noe orginalt igjen på den. Men det hadde jo vært koselig om mine barn også fikk brukt den.
Imens har jeg laget denne sammen med minstefrøkena. Det var et fint minne det og, som vi kanskje kan bygge videre på. Jeg er i tenkeboksen....


GOD JUL!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar