31 desember 2012

Hvit jul



i alle fall inne… Jeg har i det lengste ventet med å legge ut bilder fra julen her hjemme, i håp om å få et vinterlandskap som bakteppe.


Vanligvis pleier jeg å pynte med rødt til jul. Det har vært et fargerikt avbrekk fra det ellers så sorte og hvite interiøret hjemme hos meg. Jeg har hatt behov for å ha varme og lune farger rundt meg når været ellers har vært så mørkt og surt.

Men i år klarte jeg ikke å motstå lenger… jeg MÅTTE ha hvit jul. Det er så fint! Dempet, lyst og avslappende. Fylt med varmen fra et ikke ubetydelig arsenal av stearin ble den også lun… heldigvis.




Vestlandet, 30. desember, jeg innser at jeg har tapt… gresset er grønt og juletreet inne begynner å bli brunt.

Her har dere noen smakebiter fra vår første jul i huset;











 


























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar