03 mars 2013

Kjedelige greier....

I en tid nå har jeg kunnet realisere drømmer og ideer som jeg har hatt for huset. Jeg har virkelig kost meg, stylet og dillet. 

Men i bakhodet har det ligget og murret...alt det som vi ikke er helt ferdig med av fryktelig kjedelig oppgaver. Alt som har blitt utsatt siden vi flyttet inn. Slike ting som for mange aldri blir gjort etter at møblene er vel på plass i det nye huset. "Sånn skal det ikke bli hos oss..", erindrer jeg at "noen" uttalte.

At våren har meldt sin annmarsj er jo fortreffelig. For de uten gardiner, lameller eller persienner er den herlige solen likevel litt plagsom. 
Vel, jeg fikk ta meg i det og bare begynne. "Det går nok greit bare jeg får satt igang..." tenkte jeg trøstende for seg selv. De ordene der skulle jeg få spise sakte. Ingen hadde fortalt meg eller forberedt meg på hvor mye arbeid det var å få opp lameller. Med mine store vinduer skulle det vise seg at både tid og tålmodighet var tiltrengt. Det siste er ikke undertegnede rikelig utstyrt med, dessverre...
Det tok noen dager... Klippe til, skru opp, montere, la de henge seg "rette", justere høyde, klippe til.... Du kan tro jeg var fornøyd når det var ferdig!! 

Frøkena var faktisk så fornøyd at det inspirerte henne til å begynne på et annet utsatt, tidkrevende og kjedelig prosjekt; fylle spikerhull i listene. 
Denne gangen var jeg heldig og oppdaget en måte å gjøre det på som var utrolig tidsbesparende og effektiv. Det var en slags voks som man gnir over hullene for så å skrape bort etterpå. Vips! Ingen sparkling, pussing eller maling.  Fantastisk!!
Jeg skimter nye, spennende og unødvendige prosjekter i det fjerne....kan nesten ikke vente :)







En lettelse å få på plass. NÅ kan solen bare skinne :)



 Voksen jeg brukte kan du blant annet få kjøpt her.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar