16 oktober 2013

Potetferie

Som lærer hadde jeg forrige uke høstferie. Mesteparten har gått til avslapping i varmen, men mot slutten fikk jeg brukt den til det den opprinnelig var tenkt som....potetferie. Tiden var moden for innhøstning fra grønnsakshagen. Her er bilder og erfaringer fra årets avling.



Potetene, gulerøttene og pastinakken kom i alle slags former og størrelser.  Men jeg må vel innrømme at de gjennomgående var i mini-format. Det burde vel passe en liten frøken.....


Her ser dere mine gulerøtter sammen med en kjøpevariant....mine faller sikkert under kategorien "kompakte kvalitetsgrønnsaker"....kremt*....



Måtte bare ta med et bilde fra jordbærplantene som får en så fantastisk farge om høsten.



Visste du forresten at en "sette-løk" bare vokser seg større, mens en "sette-potet" gir mange nye poteter. Jeg hadde sett for meg mange flotte nye løk da jeg gravde dem opp....SKUFF!!! Ja, ja, man lærer så lenge man lever......



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar