04 februar 2014

Bildevegg

I frøkenhuset skjer det ikke så mye for tiden, på tross av at undertegnede tilbringer det meste av dagene der. Det at jeg er tvunget til å ta det med ro må jeg bare akseptere, men det resulterer da også i liten aktivitet her inne :/ Satser på å komme sterkt tilbake etterhvert. 

Tenkte jeg i mellomtiden skulle vise dere bildeveggen i stua vår. Den har bygd seg litt gradvis opp, og jeg er for øyeblikket ganske fornøyd med den. 



 
Her har linjene stått i sentrum bygd opp av elementer samlet over tid. 

Speilet er et loppisfunn fra tiden jeg bodde i Telemark. Det har en fin bred kant der jeg kan sette mindre gjenstander som fenger meg og årstidene akkurat da. Nå for tiden representert ved en plast-elg. 

De to like trykkene er selvprodusert som et eksempel til tideligere elever på videregående, mens det store er det mannen som hadde med seg. Et kunstklubb-kupp. Liker dramatikken i linjene og fargebruken.






Det største bildet er et egentlig, "NEI-NEI-bilde" fra IKEA , men akkurat dette klarte jeg ikke å motstå. Audrey Hepburn er jo ikonisk.

Lampene i seg selv er produsert av IKEA, mens skjermene er fra et fordypningsprosjekt jeg hadde da jeg studerte tekstil. Hovedtemaet var gjennomskinnelighet i forskjellige materialer og teknikker. Det resulterte i en utstilling med åtte lamper der skjermene representerte vær-tilstander. Gøy å lage noe du har lyst å ha på veggen :)




Det siste tilskuddet på veggen er et innrammet ord som brukes flittig av min mann og hans familie. Jeg synes det har en egen snert og er beskrivende for sjargongen her hjemme. Ordet er "OKSEPOPP" og er fritt oversatt fra engelske "BULLSHIT".




Enough said ;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar