30 november 2014

Julemarked

Det er en stund siden jeg skrev sist, men det er det en god grunn til. Denne høsten har jeg nemlig vært med i prosjektgruppa for julemarkedet i byen vår. I innspurten før åpningen har det mildt sagt vært hektisk. Men nå er det åpnet og skuldrene har senket seg.  Det er koselig å vandre mellom bodene, se på alle de vakre håndverkene, smake på maten og kjenne lukta fra bålpannene. Nå er det jul <3...snart....

Det jeg har brukt mest tid på i forberedelsen er inngangsportalen til markedet. Jeg ville lage en koselig inngang, noe eventyraktig og gjenkjennbart. Det ble et "pepperkakehus". Med nonstop, sukkerpinner og glasur. Med god hjelp ble det ekstra gøy å jobbe. Vet ikke om jeg hadde kommet i mål uten dem <3
Her er noen bilder fra prosessen og resultatet. 





 Takhellene og vinduene er malt på mens annen dekor er sagd ut og skrudd på for å få mer dybde.


Hele portalen er lagd av kryssfinér som er skjært til/ut og malt.






 Deretter er platene festet til et stort stilas, og skikkelig sikret.


Ønsker dere alle en fin førjulstid  <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar