02 september 2015

Køyeseng me noko attåt

Minstefrøkena vokser, men det gjør dessverre ikke rommet hennes. Da blir man nødt til å utnytte plassen man har maksimalt. 

Det var på tide med stor seng og da fikk vi være kreative med utformingen og løsningene av den. En solid køyeseng ble kjøpt inn via facebook for 250 kroner, og da var det bare sette igang.

Som så mange andre gikk vi for køyeseng, for å kunne utnytte plassen under. For barn under seks år anbefales det ikke å ha de høyeste, men vi trengte at hun kunne stå og leke under, så jeg gikk for det likevel. Løsningen ble å lage veggene oppe så høye at hun ikke kan klatre over, og stige med antiskli- striper. 
Tanken først var å lage hus med vegger og tak eller slott med spir. Men siden man går rett på senga når du kommer inn i rommet, valgte jeg å ha det helt åpent nede og heller lage veggen oppe om til tak, for å få det hele til å virke lettere og mer luftig. 

Her er bilder fra hvordan det ser ut nå, men alle planene er ennå ikke gjennomført. De får komme etterhvert.


Det ble til en liten café, der hun kan ha plass til stolene og bordet sitt.
 

Køyesenga ble malt i samme farge som veggen (Sand), for å ikke ta for mye fokus. Caféen fikk en disk med oppvippbar benkeplate for passasje.


Her er et utsnitt av hvordan jeg malte takhellene.


Her ser jeg for meg å få krittavle bak til å skrive priser på, og kanskje noen hyller med bøker. Lyslenker i taket og litt mer dill ;)


Fant dette koselige serviset på Claes Olson.


Til fødselsdagen fikk hun sengesett passende for dem som sover oppe i skyene (føles iallefall sånn).


Bak veggen på caféen står kommoden hennes (vises ikke), og hyllen til leker og bøker fikk også plass. Den eneste møbelet vi tok ut fra rommet var den store, gode stolen. Så nå får vi kose oss å lese i stua istedet. 
 

Treet "står" på rommet fremdeles og har vært utgangspunkt for fargene jeg valgte til senga.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar