03 september 2016

"Brudekjolen"

Da vi bestemte oss for å gifte oss, begynte umiddelbart søket etter den perfekte kjolen. Jeg var fast bestemt på at det ikke skulle være hvitt og at den skulle være "nedpå". I og med at vi skulle vies på stranden kunne den ikke være for mørk, så valget falt på lys grå. 
Jeg gikk lenge å ville ha shorts med tyll over, men fant ut at luftig tyll nok ikke er det mest flatterende når du er 1.55 på strømpelesten. 

Det lå hele tiden i kortene at dette ikke var noe jeg kunne kjøpe i en butikk. Dermed begynte søket etter den rette personen for et slikt oppdrag. Utrolig nok bodde og arbeidet hun rett borte i veien. Sammen fant vi løsninger som til slutt endte opp som mitt brudeskjørt. Tusen takk rettes til Tove Aasland på "Fløyel" <3

Flere overdeler var med i kofferten da vi reiste nedover, men valget falt til slutt på en genser jeg kjøpte på BikBok for en hundrelapp. Jeg ble SÅ fornøyd!! Det er fantastisk å få noe skreddersydd, unikt til deg selv, der du har vært en stor del av prosessen, og å ha en brudekreasjon som er "deg".




Chiffongen er fra "Stoff og stil", mens tyllen og blondestoffet fant jeg på Grønnland i Oslo. Blondene klippet jeg ut og sydde på to dager før bryllupet, Close rase.....






Hos oss var det brudgormen som bar hvitt, mens jeg hadde hvite detaljer i sko og bukett.




Til brudepiken fant jeg tyllskjørt i samme farge hos H&M, mens søsteren min strikket singleten.




En fantastisk og minnerik dag



 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar