06 november 2016

Frida har flyttet inn

I flere år har jeg hatt et bilde på veggen av Audry Hepbrun fra filmen "Breakfast at Tiffanys". Jeg har ikke hatt noe spesielt forhold til hverken filmen eller dama, men har likt bildet SÅ godt. Likt det grafiske uttrykket og det stilige utsnittet. Men det er masseprodusert og jeg ser det overalt, noe som gjør det mye mindre spennende i mine øyne. 




Derfor bestemte jeg meg for å lage et selv. Jeg valgte meg et protrettfotografi av Frida Kahlo i farge som jeg fant på nettet. Jeg deler mange av hennes tanker om saker, og liker både historen og bildene hennes. 
At mannen i huset også syntes det var et bra valg var heller ingen overraskelse i og med at han elsker Mexico etter han bodde der i en periode. Full klaff der altså ;)


                        


Bildet bearbeidet jeg i Photoshop, med full kontrast, ekstra lys og svart/hvitt filter. Deretter bestilte jeg det på lerret fra nfoto til den nette sum av 1200 kroner.




Vi ble superfornøyd med resultater! Og frøkenhjemmet har fått ny beboer :)



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar