26 november 2016

40-års kalas

Frøkena er blitt 40.....og det føles helt greit, heldigvis. Så pass greit faktisk at hun syntes det burde feires stort. Det måtte bli jentefest. Ingenting er som jentefester, da blir det gang, og det ble det. Jeg føler meg så takknemmelig for å ha alle disse fine menneskene i livet mitt. Mer kan man ikke ønske seg.




Tidlig bestemte jeg meg for å overraske dem litt med å bruke farge på festen, det ble nok forventet sort og hvitt, så det ble det ikke. Valget falt på lillatoner og gull. Noe av problemet var at jeg hadde bestilt lokalet usett. Invitasjoner og pynt var unnagjort da jeg fant ut at lokalet hadde blåe detaljer. hmmm...ikke helt det jeg hadde sett for meg....






Lokalet ble strippet for det meste, litt av en jobb, men likevel verdt det.




Av tre paller, litt skumgummi, lilla fleespledd og "gull- nagler" laget jeg puffer som jeg satt rundt omkring i lokalet.
Jeg rigget en fotovegg der det ble tatt bilder av meg og gjestene mine. Et kjempekoselig minne å ha. <3




Backdorpen ble laget av utklipte papir-rundinger i lillatoner og sydd sammen på symaskin.




Over bordet hadde jeg pompoms. På bordet var det kubbelys og gullsprayede t-lysholdere og cerise orkideer. Den lilla "duken" var innkjøpt buksestoff fra "Stoff og stil", og serviettene er de vi hadde i bryllupet, sydd av linstoff fra IKEA. 








Bordkortene var papirstrimler med navn skrevet med gullpenn, enkelt og greit. 






Rundt om i lokalet hadde jeg dekorert med gjenstander som gjenspeiler det jeg elsker. Bildet av foreldrene mine, blomster og matlaging. 




Jeg lagde monter av plastkasser jeg kjøpte på et opphørssalg, mens jeg lagde foten av kryssfiner og lekter, før jeg malte dem i svart. Høvelen ble sprayet i gull og symboliserer jobben min <3 





Andre elementer var bare med for gøy :)




På spørsmål om hva jeg ønsket meg var svaret; mat! Når man har alt man trenger er jo det en fortreffelig gave. 
Jeg fikk klar beskjed om å ikke blande meg inn, så ikke visste jeg hva jeg skulle servere....... og SE hva jeg fikk!! Deilige bruchetta med alt du kan drømme om....mmmmmm....d va hærligt!!!




Og slik ble det servert, i form av min kjære mann :D gjett om jeg ble glad! 




 Overraskelsene sto i kø......he, he.....




En stykk kjempefornøyd 40-åring. 

Tusen takk til alle de som var med å gjøre feiringen helt fantastisk :¤ 



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar