19 januar 2017

Makerspace

Mannen i huset har i en stund nå arbeidet for å få et Makerspace opp å gå i byen vår. Det har han fått til med så god margin at til og med Kronprinsen ville komme en tur innom og se. Og det var jo stas!

I den forbindelse fikk jeg anledning til å sette opp to verksteder. I kontrast til de andre aktivitetene som foregår der nede, som: prototypebygging, 3D-printing, skruing, lodding, elektronikk m.m., tilførte jeg et papir-rom og et tekstilrom.

Her er noen bilder fra mitt papir-prosjekt:




Her er papirverkstedet i en tidligere kontorbås. 




Før jul fikk jeg helt dilla på snøkrystaller i papir. Når du setter dem tett sammen ser det ut som en slags blonde. I frøkenhuset dekket jeg et helt vindu slik og det ble kjempekoselig. 




Herlig med luft under taket, avdempede toner og fantastisk utsikt til Smedasundet <3 




Utstyrt med glassplater til å skjære på, linjaler, sakser, kniver, tau, tråd det meste du trenger for å skape i papir. 




Moodboard må til 




Utstilt var et kostyme lagt av plastikkposer og kaffefilter. Det er det elevene ved skolen jeg jobber på som lagde i "Design/Redesign" til en forestilling vi hadde i fjor. Fantastisk flott og kreativt <3 




Selv sydde jeg papirhus....  




...brettet stjerner...






... og lagde uro med vestlandsk tema.





Innerst i rommet lagde jeg et arbeidsbord, med papirkutter, tapetbøker og egetprodusert papir. 

I vinduskarmen ser dere papirlykter/vaser som er brettet av en dyktig kollega. De har glasskrukker på innsiden for å holde på vann/flammer, og er innsatt med olje for effekt og holdbarhet. Kjempefine!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar