16 mars 2013

Den gode følelsen....

Da vi var på visning i huset vårt fikk jeg en ekte følelse av hjem. Ikke det at det lignet på noen av de hjemmene jeg har hatt, men det var noe med atmosfæren. Og som en understrekning av denne følelsen fant jeg i det gamle kjøkkenet et identisk frokostservise som vi hadde på gården der jeg vokste opp. Jeg ble varm om hjertet!





Da vi var i forhandlinger om kjøpet av huset hadde jeg SÅ lyst å legge serviset inn i dealen, men feiget ut... I ettertid fikk jeg vite at de hadde overlatt alt innboet til en brukthandler i byen. Jeg trålet butikken etter dem, men uten hell... 
Ganske skuffet fortalte jeg min eldste søster om huset, serviset, brukthandelen og den gode følelsen. Du kan tro jeg ble overrasket og glad da hun kunne fortelle at hun hadde tatt vare på mammas gamle tallerkener. De sto støvet ned i et gammelt skap i kjelleren, og det var bare å hente dem. 
Serviset er blitt funnet, vasket og plassert i det nye kjøkkenet mitt. Derfra henter jeg det til frokost. Da er det obligatorisk å ha med mammas gamle melkeglass med rød saft og skiver med spekepølse og agurk, akkurat slik menyen var da jeg var liten (mindre).



Og når den minste frøkena vokser til vil jeg servere henne det samme, på tallerken med smørblomster og forhåpentligvis den gode følelsen  :) 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar