27 februar 2017

Karnevalstid

I fjor hadde jeg ikke hjerte til å si nei da lillefrøkena ville være "Elsa" på karnevalet i barnehagen. Mammaen mener at det går ann å være litt mer kreativ og kanskje annerledes. Men det kan man jo ikke argumentere med til en 3-åring. 

Årets 4-åringen derimot går det ann å sette på gode ideer og smi mens jernet er varmt. Som tenkt, så gjort. Midt under den 6.gjennomgangen av julens adventskalender (Snøfall) på TV, la jeg derfor frem tanken om å være "Selma" i år.  Det ble mottatt med stor entusiasme, så da var det bare å sette igang.

Bukse, støvler og sokker med hull i hadde vi. En genser som lignet var å finne på Fretex, og lua ramlet jeg over til 70% avslag på apoteket. 




Å finne en oransje regnjakke fra 70-tallet var derimot litt vanskeligere. Etter et rop om hjelp på facebook, fikk jeg napp hos en god venn som hadde en i str. 16 år. Den ble justert ned noen str. med saks og søm, og ble akkurat så fin som jeg hadde sett for meg.




Med påtegnede fregner og tovet floke i håret var antrekket komplett og frøkena kjempefornøyd!!




Minstemann er for tiden opptatt av Hakkebakkeskogen og elsker å synge å spille på gitaren sin, så valget for hans antrekk var ikke vanskelig i det hele tatt. Det måtte bli "Klatremus".





Buksa fikk jeg for 50 kroner på salg, lua fra loftet til søstera mi og genseren fant jeg på Fretex.




 Detaljene er klippet og sydd på av filt og flees.






Jeg synes det er veldig gøy å kunne lage utkledningen selv, da kan du få noe unikt og kanskje mer variasjon over tema. Jeg minnes enda med glede de kostymene mamma sydde til meg <3

Og vår verdens skjønneste "Klatremus" går enda rundt med blå caps med museører <3






3 kommentarer:

  1. Googlet Klatremus kostyme diy, og kom hit! Og tusen takk for gode idéer! Har ikke tenkt tanken på å gå innom Fretex, eller bruke filt og fleece 🙈 Én uke i morgen til Karneval i barnehagen, og jeg tror jeg kan sende Klatremus avgårde.

    Takk for at du deler!
    Klem

    SvarSlett
  2. Selger du kostymet? Send meg gjerne epost isåfall :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kostymene har allerede fått nye eiere dessverre 😏

      Slett