08 februar 2017

Note to self....

Når man blogger må man være litt PÅ når det gjelder å dokumentere arbeidet som gjøres. De som kjenner frøkena vet at det ikke alltid er tilfelle når det kommer til henne. Noen ganger er det en fordel å glemme, andre ganger ikke. 
Da jeg gikk til innkjøp av en gammel barneseng som sårt trengte oppussing var jeg nok AV. Glemt var vissheten om alt arbeidet som lå bak, og lovnaden jeg hadde gitt meg selv om aldri å begi meg ut på noe slikt igjen. Det som på andre siden er bra med slik glemsel er resultatet, jeg ble så fornøyd etterpå.

Når man da belegger seg ut på et slikt DRITTARBEID er nå iallefall ditt ansvar som blogger å dokumentere det. Frøkena har gått på den smellen en del ganger før....men denne gangen tok jeg bilder gjennom hele prosessen, med fjerning av klistermerker, skraping og fjerning av 3 lag med maling, mottbehandling osv. Problemet denne gangen var at minnekortet enda sto i PC etter siste opplastning.....grrrrrrr!!!!!!!

Så da......får dere bilder av den helt ferdige sengen som minstemann har flyttet inn i.....




Sengen er en gammel treseng som kan skyves lengre ut etterhvert som herremannen vokser. En fin overgang mellom sprinkelseng og vanlig seng. Eieren synes dette passet bra da han var litt lei all den klyvingen ut av "sprinkelfengselet". Likevel er det en kant som forhindrer ham i å rulle ut av den.



  
Etter å ha pusset sønder og sammen et par pussemaskiner for å fjerne maling, sto ikke finpussing høyt på lista over "things to do". Avgjørelsen om å la overflatene være med sår/hakk var lett og riktig. Slike senger skal ikke være perfekte... (erklærte hun utålmodig....)






Synes det er fint og sjarmerende når teknikkene viser.




Albert, frøkena og minstemann er fornøyd. Det er koselig med gjenbruk, ordentlige materialer og skikkelig håndverk. Men jeg krysser fingrene for at jeg ikke legger meg ut på et slikt prosjekt igjen......"note to self!!!!"






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar